mandag 7. august 2017

Hjemmelaget urtesalt





Hei hopp!

Har du urter i hagen som meg er det lett å lage urtesalt.
Bruk de urtene du måtte ønske og bland sammen med havsalt.Jeg hadde ikke oppskrift men prøvde meg frem.Er urtene våte må de tørkes i papir før du begynner.Kutt urtene i små biter og bland med havsalt.Legg alt på en bakepapir kledd langpanne og tørk i ovnen på 50 grader i 2-3 timer.Ha en tresleiv i døren så det kommer litt luft inn i ovnen.Jeg bruker Tupperware sin kutter før jeg tok det i ovnen,da ble saltet litt mer knust.

Du trenger:

Havsalt
urter
jeg brukte
gressløk
timian
kruspersille
hvitløk
ruccola

Bruk det du får tak i godt blir det uansett

Lykke til om du vil prøve!!

Lagde også kryddersmør oppskrift kommer

Mvh



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails