onsdag 7. august 2013

Oppskrift jordbær syltetøy uten koking.



God morgen dere!!

På mandagen lagde jeg jordbærsyltetøy av 9,5 kg bær.Nå er fryseren fylt opp
med deilig sommer på kalde vinter dager.Oppskriften har jeg fått av mammaen
min som lager det beste syltetøyet..
Det er lett som en plett og her er oppskriften:

Til 2 kg bær
1/2 pose frysepulver
700 g sukker.

Rens og vask bærene.Jeg deler de i to og legger de opp i en stor balje.
Rør inn sukker og frysepulver med en stor tresleiv.I fjor brukte jeg 
kjøkkenmaskin,men i år tok jeg stavmikseren i bruk,begge deler funker.
Som du skjønner vil vi ikke ha klumper i syltetøyet,men det regulerer du
selv på ditt syltetøy.Du kan også stampe det selvfølgelig.
Helles på rene glass og frys ned...

Lykke til om du vil prøve!!




Klem



4 kommentarer:

  1. Jordbærsyltetøy er jo så godt,herlig❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig!!
      Er spesielt godt til vinteren:)

      Nyt dagen søte:)

      Klem Linda

      Slett
  2. Dette skal prøves! :-)
    Hvor mange liter er 2 kg bær ca..? :-p

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja gjør det:)

      Det er 500 g (1/2 kg) i en kurv jordbær:)

      Ha en fin helg!!

      Klem Linda

      Slett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails