fredag 5. juli 2013

DIY Dreamcatcher,hvordan lage din egen drømmefanger.


Dette trenger du:

I går lagde jeg en drømmefanger til prinsesse rommet.Den henger nå
over sengen hennes,og håper den kan hjelpe på vonde drømmer.

Du kan selvfølgelig hekle selv,men jeg har brukt en liten duk.For noen
år siden fikk jeg mange små hekle brikker av mamma.De har blitt liggende
 i en skuff da jeg ikke fant noe å bruke de til.Bruktbutikkene er fulle av disse
så lett å få tak i.

Lag en ring med ståltråd (flere runder) etter målene fra brikken.Når ringen er
ferdig skjuler du den med tape/silkebånd.Fest duken inni ringen (jeg brukte rosa
bomullsgarn).Riv opp tynne stoff remser og fest på som du syns det passer.Jeg
flettet også en gulltråd som jeg flettet inn noen tre perler på,og festet på midten,
for litt ekstra effekt.Her er det bare å bruke fantasien.Tilslutt sydde jeg på noen
fargerike knapper til pynt.

Storebror ville også ha en drømmefanger så da er det bare å hive seg rundt.

Lykke til om du vil prøve!!

Klem


2 kommentarer:

  1. Så fin! Og så genialt! :)
    Frister definitivt å prøve.. skulle ønske jeg hadde ei datter :D

    SvarSlett
  2. Eg elsker drømmefangere og har en god del av de rundt om i leiligheten :)
    Men har aldri tenkt på at man kan jo faktisk lage en selv også! Takk for du delte ideen :)Din ble jo nydelig og så fargerik.
    Ønsker deg en fin lørdag :)

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails