torsdag 25. oktober 2012

Skypute til barnerommet DIY



Sengen til Anneli er en gammel skyve seng som jeg malte antikk hvit,
og limte på mine gamle glansbilder.Brukte decopage lim og lakket tilslutt
over.







Disse søte skyputene med regn dråper så jeg første gangen inne hos An-Magritt.
Jeg har laget min egen versjon til barnerommene da jeg ønsket de litt mindre.
Anneli fikk rosa og Thord fikk turkis.Den rosa lagde jeg først,og syns
den ble litt stor så neste ble mindre.Kunne faktisk tenkt meg at den var enda mindre.

Tegnet skyen som jeg ønsket den på et papir,og klipte ut.Legg stoffet rette mot
rette,og fest fast mønsteret.Tegnet rundt mønsteret med en blyant,fjern mønsteret,
og sy etter blyant stripen.Husk å spar igjen en åpning til å fylle puten og feste regn
dråpene.Vreng og stryk.Fyll puten.Som regn dråper har jeg brukt tilda sine kule
remser.Sett remsene på plass og sy igjen.Fest på ønsket oppheng på toppen av
skyen.Brukte selv silke bånd.

Pute fyll fåes i hobby butikker som feks Panduro.Jeg selv sparer på gamle puter,og samler
inn hos venner og familie som vil kaste.Pute fyllet brukes i diverse ting jeg lager,gjenbruk
på sitt beste,og det kan vi like.

Lykke til om du vil lage din egen skypute med regn dråper.

Besøk gjerne min BlogShop HER

Ønsker deg en fantastisk torsdag!I morgen er det helg igjen.

Helge vasken står på menyen hos meg i dag.

Klem

6 kommentarer:

  1. Desse var superskjønne! Eg måla skyer rett på veggen når ungane var mindre og delte rom. Lillesøster har no fått det rommet aleine, og skyene er der framleis. Det hadde vore flott med lause skyer i taket; så dette tipset skal eg ta med meg:)

    SvarSlett
  2. Herlige! på jobben har vi vindu mellom klasserom og grupperom-ser for meg disse der for å skjerme litt for innsyn... takk for flott ide;) LK

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lk

      Bra du blir inspirert:)

      Gøy om du hadde sendt et bilde av vinduet når du
      Har laget de:)Lykke til!

      Nyt helgen!

      Klem Linda

      Slett
  3. Kreativmamma.com sier bare jeg :-) Nydelige skyer.

    SvarSlett
  4. Nydelig pute :)
    Artig ide over barnesengen.
    Ha en fin kveld videre..

    SvarSlett
  5. Heisann! Takk for koselig kommentar inne hos meg. Og fy søren så flott skyputen du hadde laget var! Flink du e ;)
    Håper du får en fin kveld videre! Klemmer fra Nina

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails