tirsdag 17. juli 2012

Thai kyllingsuppe med oppskrift.












Thai kyllingsuppe:

300 g kyllingfilet
1 boks kokosmelk
3 dl fløte
3 dl kylling kraft
1 rød paprika
1 ts finhakket ingefær
1 bunt vårløk
saft og skall (revet) av en sitron/lime
2 stk rød chili
2 ts karri
2 ss smør

Kok kyllingen nesten ferdig i vann.Avkjøl og skjær i strimler.
Ha smør i kjelen og fres karri og ingefær.
Ha i kyllingen og saften + skallet fra sitronen.
Kutt paprika,løk og chili ha i gryten.
Finhakk chilien ta vekk kjernen om du ikke ønsker suppen så 
sterk.Ha i kraft,fløte og kokosmelk og kok opp.
Smak til med salt og pepper.

Lykke til om du vil prøve!!!


Klem



6 kommentarer:

  1. Yammi :D
    Skal prøves!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Mmmmm nam nam:)
    elsker thai mat.
    Må teste oppskriften din:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  3. Vet du !! Denne suppen skal jeg prøve... vurderer å lage den til mat i morgen eller torsdag :)) Og aldeles nydelige bilder fra kolonihagen !! Takk takk, del gjerne siden min om du er snill. jeg har to lignende potter til salgs. En som er like stor som din og en mindre. Om du orker og har lyst så må du gjerne poste bildet av den potten du kjøpte å poste på fb siden så kan du linke til bloggen :) men skriv det på den måten vi må skrive på tips og inspirasjonssiden. Feks Vil dere se mer av potten min så gå inn på siden min www.allofirina.com... bare at du skriver din bloggadresse. Stoooor klem

    SvarSlett
  4. Suppa ser veldig god ut. mmm Denne skulle jeg absolutt prøvd meg på.Har sittet og sett på dine innlegg under her fra kolonihaven.Kjempefine innlegg. må visst se litt mer.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Den så kjempeod ut! Må prøves :-)
    Klem Nina

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails