torsdag 8. september 2011

Kanskje dette kan være noe du kan servere i helgen?


Fortsettelse på gårsdagens innlegg.Dette er maten jeg serverte jentene på lørdag.Kanskje dette frister deg?
Marinerte og stekte kylling biter,pasta,hjertesalat,ruccola,tomat,agurk,mais,ananas,gulerøtter.To av jentene er gravide og noen ammer fortsatt så jeg hadde en del ved siden av,og da kunne de plukke oppi det de selv ønsket.Ved siden av hadde jeg avokado,fetaost,tørket tomat og aioli.


Bakte også foccatcia brød.På toppen har jeg på en del olje så strør jeg over flaksalt,fersk rosmarin og basilikum.



Dette er min kjøkkenmaskin!Fikk den til bryllupet vårt for 4 år siden.Den har vært en god venn,og hjelpa meg mang en gang.Kjempe fornøyd med denne.

Skal prøve å få tatt litt bilder av de nye møblene her i løpet av morgen dagen.Har stått på i hele dag!Blir super fint her,men det tar tid å få ting på plass.Ommøblerer,vasker og styrer på.Tar ekstra lang tid når høst influensaen har kommet i hus,må ta lange pauser:)

I morgen er det dyrskuen i Seljord.Jeg er født og oppvokst i Seljord så dette er julaften for meg:)Har vært på Dyrskuen i alle mine 34 leveår,men formen er ikke på topp så vi får se om det blir noe i år.Dyrskuen er fra fredag til søndag og er en stor fesjå, i år er det satt ekstra fokus på mat.Ellers er det stort tivoli,dyr,landbruksmaskiner og utstyr,biler,antikk og brukt..Ja her har de absolutt alt.Det er 70.000 besøkende innenfor portene i løpet av helgen,og det er stort for en liten bygd med ca 3500 innbyggere.
Så hit anbefaler jeg alle og ta turen:)

Nå skal jeg ta spring fart og stupe i seng:)Natta!!

Klem

5 kommentarer:

  1. Hmmmmm det var så utrolig godt !!!!!! Nam nam og hyggelig , bare vent til oktober du , da skal vi endelig skåle sammen !!:))) ha en fin kveld i morra er det fredan ;) du vet ...,,, ;)

    SvarSlett
  2. den salaten så og hørtes god ut. greit med enkelte spesielle ting ved siden av så man kan velge selv. Ha en god fredag

    SvarSlett
  3. For en kjekk kjøkkenmaskin du har! Heldigen deg! Når økonomien tillater det så skal jeg også kjøpe meg en:) Maten så kjempegod ut:))) Men takker fint nei til kjøttet:) Har vært vegetarianer i 13 år:) Er så alt for glad i dyr..
    Ønsker deg en god helg. Klemmer fra Ellen.

    SvarSlett
  4. Herlig mat :) Er ingen racer på kjøkkenet selv, men setter stor pris på å spise maten ;)
    Mamma og Pappa skal på Dyrskun i år. Du får hilse dem om du treffer dem (he he).
    Ha en flott dag :)
    KLæm

    SvarSlett
  5. NAM! Det så jammen meg godt ut! Jeg har kompetanse til alt unntatt foccaciaen, den får jeg aldri til. Hello 1-2-3 mix :)

    God helg!

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails